About pharmacies

Čo prináša Sieť zdravia pre pacientov a zákazníkov lekární?

Sieť zdravia je internetový portál sietzdravia.sk, ktorý spolupracuje s lekárňami a výdajňami zdravotníckych pomôcok (ďalej len „lekárne“ alebo „lekáreň“), ktoré poskytujú online služby:

  • vyhľadania dostupnosti liekov a iného sortimentu, čo je výhodné najmä pri liekoch, ktoré majú aktuálne výpadok na trhu,
  • rezervácie liekov a zdravotníckych pomôcok predpísaných lekárom na elektronické lekárske predpisy,
  • rezervácie voľnopredajných liekov, vitamínov, detskej výživy, zdravotníckych pomôcok, kozmetiky a ostatného sortimentu lekárne (ďalej len „produkty“),
  • vyhľadanie a rezerváciu voľných termínov vyšetrení zameraných na prevenciu vybraných ochorení.

Prečo používať Sieť zdravia a aké má výhody oproti e-shopu?

  • Dostupnosť svojho lieku zistíte za pár sekúnd.
  • Lieky, zdravotnícke pomôcky, vitamíny či iné produkty zo sortimentu lekárne dostanete aj s odbornou radou lekárnika.
  • K rezervovaným liekom si môžete po porade s lekárnikom dokúpiť vitamíny, liečivé čaje, probiotiká a iné produkty k podpore liečby.
  • Rezervované produkty si môžete pri vyzdvihnutí po porade s lekárnikom vymeniť za iné.
  • S lekárnikom môžete konzultovať svoj zdravotný problém a objednať sa na vyšetrenie zdravotného stavu zamerané na prevenciu vybraných ochorení.
  • Nákupom produktov v lekárni podporujete lekáreň ako zdravotnícke zariadenie, ktoré Vám pomôže aj pri riešení zdravotného problému.
  • Cez Sieť zdravia nakupujete kedykoľvek online z pohodlia domova, cez počítač, tablet alebo mobilný telefón rovnako ako na e-shope.

Môžem cez Sieť zdravia nakupovať ako na e-shope?

Portál sietzdravia.sk nie je elektronický obchod. Vyhľadávanie produktov, vkladanie do košíka a následná notifikácia o stave rezervácie vyzerajú používateľsky veľmi podobne. Vami vybraté produkty a služby odchádzajú do lekárne len ako Žiadosť o rezerváciu a Váš nákup produktov je realizovaný až vo Vami vybranej lekárni.

Čo je Rezervácia?

Rezervácia je nezáväzná objednávka liekov, ktoré Vám lekár predpísal na elektronické lekárske predpisy, iných liekov, zdravotníckych pomôcok a ďalších produktov zo sortimentu lekárne alebo nezáväzná objednávka Vyšetrenia na konkrétny voľný termín.

Čo je Vyšetrenie v lekárni?

Vyšetrenie, ktoré je zamerané na skríning a prevenciu vybraných ochorení. Vyšetrenie zahŕňa konzultáciu, merania zdravotných parametrov, vyhodnotenie meraní, odporúčania lekárnika, prípadne odoslanie pacienta k lekárovi za účelom ďalšej diagnostiky a liečby.

Môže lekáreň robiť Vyšetrenia zdravotného stavu?

Áno, môže. Lekáreň je zdravotnícke zariadenie a pre pacientov môže poskytovať vyšetrenia zamerané na skríning a prevenciu vybraných ochorení.

Vyšetrenia vykonávajú odborne spôsobilí pracovníci podľa štandardných postupov schválených Ministerstvom zdravotníctva SR.

Pre koho sú vyšetrenia v lekárni určené?

Vyšetrenia sú určené pre každého, kto sa chce aktívne starať o svoje zdravie. Mnohé chronické ochorenia nemajú zjavné príznaky ochorenia ani v pokročilejšom štádiu ochorenia a ich včasným zachytením možno predísť vážnejším zdravotným problémom. Vyšetrenia zamerané na skríning a prevenciu v pravidelných intervaloch preto odporúčame podstúpiť každému, špeciálne však v prípade ak:

  • máte v úzkom príbuzenstve cukrovku, srdcovo-cievne ochorenia, ochorenia pečene, karcinóm hrubého čreva, potvrdenú prítomnosť Helicobactera pylori,
  • máte nadváhu alebo obezitu,
  • trpíte akútnou infekciou horných dýchacích ciest.

Aké vyšetrenia lekárne poskytujú?

Lekárne poskytujú komplexné vyšetrenia formou balíčkov vyšetrení alebo jednotlivé vyšetrenia samostatne.

Balíčky ako súbor konzultácií a vyšetrení zameraných na prevenciu alebo odhalenie rizika konkrétnych ochorení:

  • Srdcovo-cievne ochorenia
  • Preobezita a obezita
  • Ochorenia pečene
  • Diabetes
  • Infekcie dýchacích ciest
  • Vyšetrenia z kvapky krvi
  • Vyšetrenia zo stolice

Jednotlivé vyšetrenia a konzultácie:

  • Analýza užívaných liekov
  • Meranie krvného tlaku
  • Meranie celkového cholesterolu
  • Meranie cholesterolu a lipidových parametrov
  • Meranie krvného cukru
  • Meranie glykovaného hemoglobínu
  • Bioimpedančná analýza
  • BMI, meranie obvodu pása
  • Stanovenie ALT a AST
  • Skríning hepatitídy typu B a C
  • Meranie CRP
  • Meranie kyseliny močovej v krvi
  • Stanovenie okultného krvácania
  • Stanovenie Helicobactera pylori
  • Stanovenie covid protilátok
  • Stanovenie hladiny vitamínu D
  • Test na prítomnosť krvnej zrazeniny
  • Dermoporadenstvo
  • Meranie kompresných pančúch
  • Meranie veľkosti zdravotnej obuvi
  • Konzultácia k prevencii srdcovo-cievnych ochorení
  • Konzultácia k prevencii obezity
  • Konzultácia k prevencii ochorení pečene
  • Konzultácia k prevencii ochorenia diabetes

Ako zistím, ktorá lekáreň Vyšetrenia poskytuje?

Na portáli sietzdravia.sk pri kategóriách produktov na prvom mieste nájdete Vyšetrenia v lekárni. Po kliku na túto voľbu sa zobrazí zoznam dostupných vyšetrení aj s počtom lekární, ktoré ho poskytujú. Po kliku na tento počet a zadaní Vašej polohy sa zobrazia najbližšie lekárne, ktoré toto vyšetrenie poskytujú. Po výbere lekárne uvidíte všetky vyšetrenia, ktoré vybraná lekáreň poskytuje.

Ak máte obľúbenú lekáreň a vyberiete ju na portáli sietzdravia.sk a pri kategóriách produktov na prvom mieste nájdete Vyšetrenia v lekárni, potom táto lekáreň vyšetrenia poskytuje.

Ako vytváram Rezerváciu termínu na Vyšetrenie?

Vyberiete balíčky vyšetrení alebo jednotlivé vyšetrenia. Po výbere vyšetrení nájdete voľný termín, ktorý Vám vyhovuje, a po zadaní osobných údajov a overení Vášho telefónneho čísla odošlete Rezerváciu do vybranej lekárne.

Sú Vyšetrenia v lekárni hradené zdravotnou poisťovňou?

Nie sú zatiaľ hradené. Každá lekáreň si určuje, či a aké vyšetrenia poskytuje, a aj cenu si stanovuje každá lekáreň individuálne. Pri výbere vyšetrení vidíte cenu každého balíčka aj jednotlivých vyšetrení.

Ako funguje vyhľadanie lieku?

Do vyhľadávacieho okienka napíšete názov hľadaného lieku a vyberiete liek cez zoznam, kde vidíte obrázok, názov, balenie aj informáciu o dostupnosti lieku.

V prípade, že liek je hradený zdravotnou poisťovňou, vidíte informáciu o plnej úhrade lieku, resp. o maximálnom doplatku pacienta, ak liek hradí zdravotná poisťovňa len čiastočne.

Po výbere lieku zo zoznamu sa objaví detail s informáciou, v koľkých lekárňach je liek na sklade. Liek vložíte do košíka a vyberiete lekáreň, v ktorej si liek chcete vyzdvihnúť.

Ďalej pokračujete do košíka a na odoslanie rezervácie alebo pokračujete vo výbere ďalších položiek, ktoré chcete v lekárni nakúpiť.

Čo ak sa liek nepodarí nájsť v žiadnej lekárni alebo je lekáreň príliš ďaleko?

V Sieti zdravia sú zapojené stovky slovenských lekární a výdajní zdravotníckych pomôcok, napriek tomu takáto situácia môže pri dlhodobom výpadku lieku alebo zdravotníckej pomôcky nastať. Pre takmer každý liek môžete na Sieti zdravia nájsť aj jeho alternatívu, čo je rovnaký liek v balení s iným množstvom alebo rovnako účinný liek od iného výrobcu. Možnosť použitia alternatívy vždy konzultujte s lekárom alebo lekárnikom.

Dostupnosť lieku, resp. ako zistím, či hľadaný liek je dostupný v lekárňach Siete zdravia?

Každá položka, a teda aj lieky, ktoré môžete na portáli sietzdravia.sk nájsť, má informáciu o dostupnosti.

Dostupná/Na sklade/24 hodín – bežne dostupná, na sklade alebo do 24 hodín v každej lekárni.
Obmedzená dostupnosť – nie je bežne dostupná, lekáreň Vás v prípade problému s dostupnosťou bude telefonicky informovať.
Nedostupná – momentálne nie je dostupná v žiadnej lekárni Siete zdravia. Položku nie je možné objednať. Môžete si zvoliť alternatívu k lieku alebo podobný produkt zo sortimentu lekárne.
Ak už máte vybranú lekáreň, potom vidíte stav na sklade v konkrétnej lekárni.

Ako vytváram Rezerváciu liekov a iných produktov?

Rezerváciu vytvárate vkladaním liekov alebo iných produktov do košíka podobne ako pri bežnom e-shope. Rezervácia po odoslaní odchádza do lekárne, ktorá následne posiela informáciu o jej spracovaní a potom informáciu, že sú položky z rezervácie pripravené na výdaj a môžete si ich v lekárni prevziať.

Čo je to Rezervácia eReceptov?

Je to žiadosť o rezerváciu liekov alebo zdravotníckych pomôcok, ktoré Vám predpísal lekár na elektronické lekárske predpisy – eRecepty. Väčšina lekárov predpisuje už elektronicky na eRecept bez lekárskeho predpisu v papierovej forme. Na rezerváciu liekov alebo zdravotníckych pomôcok z eReceptu stačí lekárni Vaše rodné číslo, nemusíte uvádzať jednotlivé lieky alebo zdravotnícke pomôcky.

Ako rezervujem eRecepty?

Do vyhľadávacieho okienka napíšete rodné číslo. Môžete použiť aj voľbu Rezervovať eRecept. Rodné číslo sa vloží do košíka a Vy môžete pokračovať vo výbere ďalších produktov zo sortimentu lekárne, napríklad probiotík, vitamínov alebo kozmetiky, a ich vkladaní do košíka alebo rovno pokračujete na výber lekárne, kde si chcete položky z košíka vyzdvihnúť.

Môžem naraz rezervovať eRecepty na viac rodných čísel?

Nie. V jednej rezervácii môžete poslať rezerváciu len na jedno rodné číslo.

Čo ak na moje rodné číslo nie sú žiadne eRecepty?

V tomto prípade Vás systém lekárne o tejto skutočnosti informuje SMS správou alebo e-mailom. V praxi sa niekedy stáva, že elektronický lekársky predpis od lekára príde do lekárne s oneskorením alebo vôbec nepríde.

Ako viem, že moju žiadosť o rezerváciu lekáreň prijala?

O prijatí žiadosti o rezerváciu Vás lekáreň informuje e-mailom alebo SMS správou.

Ako sa dozviem o vybavení svojej žiadosti a kedy rezervované produkty dostanem?

Lekáreň Vás o vybavení Vašej žiadosti a termíne na vyzdvihnutie bude informovať e-mailom alebo SMS správou do niekoľkých hodín. Lieky a iné produkty si potom vyzdvihnete priamo v lekárni. Ak na liek budete musieť čakať viac ako 24 hodín alebo sa liek nebude dať vôbec objednať, bude Vás lekáreň kontaktovať.

Dokedy je potrebné rezervované produkty vyzdvihnúť?

Produkty sú lekárňou rezervované minimálne do konca nasledujúceho pracovného dňa od oznámenia o tom, že sú pripravené na vyzdvihnutie. Vyzdvihnúť si ich môžete počas otváracích hodín lekárne.

Čo potrebujem pre vyzdvihnutie rezervácie v lekárni?

Potrebujete uviesť číslo rezervácie, ktoré máte v e-maili alebo SMS správe, alebo v lekárni ukázať 2D čiarový kód, ktorý Vám prišiel v správe.

Čo ak rezervujem lieky, na ktoré je potrebný lekársky predpis?

Lieky a zdravotnícke pomôcky viazané na lekársky predpis Vám lekáreň vydá, len ak máte predpis od lekára, papierový alebo elektronický. Odborný personál lekárne Vás informuje o užívaní liekov a poskytne ďalšie potrebné informácie.

Ako môžem zaplatiť?

Platba za rezervované produkty sa uskutoční priamo v lekárni pri ich prevzatí. Platba je možná hotovosťou a vo väčšine lekární aj bankovou kartou.

Ako môžem svoju rezerváciu zrušiť?

Zrušenie rezervácie je možné urobiť telefonicky a tiež priamo v lekárni, kde uvediete číslo rezervácie, alebo cez LINK, ktorý nájdete v e-maile o zaevidovaní rezervácie.

Môže lekáreň rezervované produkty doručiť aj ku mne domov?

Osobné doručenie je vždy potrebné dohodnúť telefonicky s lekárňou. Požiadavku doručenia môžete napísať do poznámky pri odosielaní žiadosti o rezerváciu, kde uvediete adresu pre doručenie. Lieky viazané na lekársky predpis môže vydať pacientovi len odborný pracovník lekárne, a preto je možnosť doručenia obmedzená.

Pri rezervácii uvádzam svoje osobné údaje. Ako sú tieto údaje chránené?

Údaje sú po prevzatí Vašej rezervácie šifrovanou komunikáciou odoslané do lekárne a z portálu sietzdravia.sk sú vymazané. Uložená ostane Vaša e-mailová adresa alebo telefónne číslo pre ďalšie informovanie o stave rezervácie. Pokiaľ ste sa na portáli sietzdravia.sk registrovali, Vaše údaje ostávajú uložené v súlade s podmienkami ktoré ste odsúhlasili pri registrácii.